Synaj Horeb

Wybrałem się na wycieczkę zorganizowaną 😀

Bardzo chciałem poznać osobiście twórców strony internetowej „odkrywanie.bystrzyca.pl„, których trasy z wycieczek po Ziemi Kłodzkiej podpatruję bo prowadzą nietypowo, tak jak lubię 🙂 Uznałem, że najlepszą formą spotkania będzie dołączenie do jednej z takich wypraw, sprzyjał temu czas i miejsce, bo akurat byłem nieopodal ‚urobiony w Górach Stołowych’. I tak oto sobotnim przedpołudniem wylądowałem przy sanktuarium w Wambierzycach.

Wycieczka była zatytułowana ‚Mniszek’, trwała cały dzień, niestety musiałem opuścić towarzystwo w międzyczasie po ‚zdobyciu’ wzgórza Synaj Horeb.

Dodam tylko że były to świetnie spędzone dwie godziny, i szalenie się cieszę, że poznałem państwa Zasępów. Ich strony internetowej nie będę reklamował, bo nie trzeba – polecam wejść na nią i samemu zobaczyć opisy wycieczek.

 


Zwiedzania Wambierzyc nie było w planie wycieczki (i dobrze), przez miejscowość tylko przeszliśmy. Zdjęcie sanktuarium udało mi się zrobić w sekundzie, w której nie ma nikogo na schodach wejściowych. 🙂

Jedna z bram wjazdowych do ‚centrum’ Wambierzyc…


Wzgórze Synaj Horeb znajduje się na południe od Wambierzyc. Stoi na nim kilka kaplic. Kilka migawek z trasy przez wzgórze:

Posąg Matki Boskiej z Dzieciątkiem i widok na Wambierzyce…

… w drugą stronę widok na Wzgórza Ścinawskie…

… posąg Mojżesza…

… kaplica ze sceną nadania przykazań na jej szczycie.

Widok prawie spod wierzchołka wzgórza:


Po obejściu wzgórza Synaj Horeb wycieczka podążyla dalej swoją drogą, a ja dalej swoją ścieżką…

Skomentuj

