Čáp

Uświadomiłem sobie, że jeszcze nie byłem w najwyższym punkcie w Adršpašsko-teplickich skáłach, trzeba więc narobić zaległości 😉 Tym bardziej, że na ten punkt – Čáp (786m n.p.m.) prowadzi szlak turystyczny a we wrześniu 2014 roku wybudowano na nim wieżę widokową.

Mglista listopadowa pogoda co prawda nie zapowiada gwarancji widoków ze szczytu, ale zobaczymy po dotarciu na miejsce. Po drodze mijam ‚ostatki’ jesieni w bukowym lesie.

Przed samym wierzchołkiem przebijają się promienie słońca, jest więc nadzieja że może coś zobaczę ze szczytu.

Wieża widokowa prezentuje się okazale. W górze piękny błękit nieba…

… niestety po wejściu na wieżę widoczny mam jedynie pierwszy plan.

Pozostaje mi tylko pooglądać panoramy ‚na sucho’ na zamontowanych tablicach informacyjnych.

No cóż, widoki z wierzchołka Čáp chyba muszę zostawić na następny raz. Schodzę z wieży i czekając na ewentualną poprawę widoczności przyglądam się okolicznym skałkom na szczycie. Jest na nich sporo wykutych różnych napisów ale wygląda mi na to, że większość to ‚współczesne’, najstarszą wykutą datę jaką znajduję to 1941.

Zaciekawiło mnie to, że w okolicach szczytu wykuto sporą ilość skalnych ‚ławeczek’ i siedzisk. Wygląda na to, że w przeszłości to miejsce musiało być dość popularne turystycznie.       

Mgła nie ustępuje, więc dłużej nie czekam. Schodzę na dół. Przechodzę przez skalną bramę…

… i zanurzam się z powrotem w bukowy las. Wracam przez Záboř do Skalnego Miasta.


Brak widoków z góry Čáp w grudniu 2016 roku nadrabiam pół roku później – w sierpniu 2017 roku. 🙂

 


 

3 thoughts on “Čáp

  1. Szkoda, że mgła przesłoniła widok. Muszę się kiedyś wybrać do Skalnego Miasta – niby blisko, niby zawsze można podjechać, a motywacji do tego jakoś brak.

  2. Ja tą górę mam na swojej liście „do zobaczenia” odkąd otworzyli tam wieżę, ale jakoś nie po drodze mi tam. Niby nie tak daleko, ale jednak… Ale kiedyś się doczeka 🙂

    Szkoda, że brak widoków, chociaż to błękitne niebo dawało nadzieje.

Skomentuj

