Ořešník

Kiedy dotarłem do doliny potoku Czarny Sztolpich, aby podziwiać jesienny klimat czeskiej części Gór Izerskich, nie mogłem nie zahaczyć o punkt widokowy na skałach Ořešník (800m n.p.m.) nieopodal.

Czerwony szlak prowadzący od doliny potoku jest nietypowy jak na te pasmo Sudetów, momentami wąska ścieżka wśród skał przypominały mi bardziej najciekawsze fragmenty w Górach Stołowych niż Izerskich  🙂 Dodatkowe urozmaicenie w postaci kolorów jesieni wśród skał dopełniały wspaniały urok tego szlaku.

Nie spodziewałem się co mnie jeszcze czeka przed punktem widokowym na skale Ořešník.

Po pierwsze końcowy fragment. Krótki, ale godny tatrzańskich perci 😀

I ten widok na Izerskie Buczyny….. jak to mówią „mniam”.

Po dotarciu na szczyt punktu widokowego pełnia kolorów jesieni jesieni w dole…

…  oraz widok na Hejnice z klasztorem:

Byłem tutaj pierwszy raz. Zanim się wybrałem wyczytałem na wielu stronach internetowych, że jest to wg niektórych najpiękniejsza część Gór Izerskich. I nie zawiodłem się 🙂


Tydzień później wybrałem się ponownie w te okolice. Tym razem miałem okazję spojrzeć na Ořešník spod klasztoru w Hejnicach…

… oraz z punktu widokowego Krásná Máří.


2 thoughts on “Ořešník

Skomentuj

