Na kamieniach w Lubuskiem – Siecieborzyce i Rusinów

Jest kwiecień 2015 roku. Na jednym z portali znajduje informacje o starym drogowskazie w Siecieborzycach z informacją „Położony w pobliżu domu 44 albo 46”.

Pojechałem do wsi Siecieborzyce. Ale po pierwsze „nie ma takiego numeru” 🙂 Nie znalazłem ani domu nr 44 ani nr 46. Wszystkie inne numery z zakresu czterdziestu-ileś ale akurat tych dwóch ani śladu. Po drugie podpytałem się napotkanych mieszkańców ale nikt nic nie wie…

Jest to dość tajemnicze, no nic jak będę miał więcej szczegółów to tu powrócę.


Jest listopad 2015 roku. Mam trochę więcej szczegółów więc powracam do Siecieborzyc. Ale nie w pobliże „domu 44 albo 46” tylko domu… 144 albo 146 😀

A dokładniej koło domu nr 143.


Drogowskaz w Siecieborzycach

Przed domem nr 143 od drogi asfaltowej odchodzi polna droga. Przy drodze drzewo…

… pod drzewem głaz (51°40’52.0″N 15°34’16.5″E)…

… na głazie strzałka i napisy…

Dużo napisów 🙂

Odszyfrowanie tekstu na tym drogowskazie zostawiam na następny raz. Najważniejsze, że go odnalazłem.


Po drodze przejeżdżałem przez Rusinów, będący przysiółkiem wsi Siecieborzyce. Tutaj na poboczu drogi (51°40’55.5″N 15°35’05.0″E) spotkała mnie dodatkowa kamienna niespodzianka 🙂

Kamień na poboczu okazał się drogowskazem. Jeśli dobrze odczytałem, napis na nim to „nach Grossenborau” (do Borowa Wielkiego).

Skomentuj

