Rybnica Leśna.

Wstyd, że przejeżdżałem przez Rybnicę Leśną autem, rowerem a nawet szedłem piechotą już dobre kilkanaście razy i nigdy się nie pofatygowałem niecałe 100 metrów od asfaltu prowadzącego do Andrzejówki.

Te niecałe sto metrów od szosy wystarcza, aby zobaczyć w całej okazałości drewniany kościół św. Jadwigi (50°42’17.0″N 16°16’54.0″E).

Data budowy tego kościoła (najprawdopodobniej w miejscu starego) nie jest podawana jednoznacznie. W jednych informacjach jest to 1557 rok, w innych 1608.

Przed kościołem stoi dzwonnica pełniąca również rolę budynku bramnego.

Na szczycie dzwonnicy chorągiewka w datą upamiętniającą zapewne rok renowacji bądź modernizacji kościoła.

Kościół był niestety zamknięty 😦 Zaglądnąłem więc do środka przez okienko…

Kościół otoczony jest murem, pod którym zgromadzono stare płyty nagrobne.

Niestety nie wszystkie. Pojedyncze płyty można wypatrzeć wśród zarośli i wśród sterty gruzu…

Skomentuj

