Rokicie (Dorotheenhof) [zn.]

Szeroka droga szutrowa w kompleksie leśnym w Lubuskim. Prowadzi ze wsi Radomia do Leśniowa Wielkiego.  Około półtora kilometra od Radomii hektar lasu wygląda trochę inaczej niż cała otaczająca wielokilometrowa połać drzew sosnowych. 

Wiekowe drzewa rosną tutaj jakby ‚nieuporządkowanie’ – teren zarośnięty i nierówny.

Wiem, że takie miejsca mogą oznaczać, że kiedyś coś tutaj było. Jednak na przedwojennej mapie niby coś tu jest, ale brak opisu.

źródło mapy: własne.

Dopiero na jeszcze starszej mapie – z 1898 roku dowiaduje się o historii tego miejsca.

Tutaj do końca XIX wieku była mała kolonia Dorotheenhof (51°57’20.0″N 15°20’50.1″E).

źródło mapy: deutschefotothek.de

Wchodzę w tę gęstwinę. Ciekawe czy cokolwiek z tej kolonii jeszcze się, oprócz drzew, ostało.  Widzę pojedyncze kawałki starych cegieł nic ponadto.

Nagle coś zadźwięczało pod nogami.

Kolejne miejsce dawnej cywilizacji odkryte w mojej okolicy. 🙂

2 thoughts on “Rokicie (Dorotheenhof) [zn.]

    • 🙂 bardzo mi miło. Przejeżdżałem rowerem obok tego miejsca wielokrotnie i dopiero ‚zdobyta’ niedawno mapa skłoniła mnie by zatrzymać się w tym miejscu. Pojechałem specjalnie pomimo deszczu, więc za długo nie spędziłem tu czasu. Ale ‚metalowe’ znalezisko spowodowało, że jeszcze mam zamiar tu powrócić i dokładniej się przyjrzeć tej ‚Zagrodzie Doroty’ 🙂
      Pozdrawiam.

Skomentuj

