Z Zaworów do asfaltu na Uniemyśl

Postanowiłem z Granicznego Grzbietu zejść w kierunku asfaltowej drogi z Chełmska Śląskiego do Uniemyśla. Wybrałem ścieżkę odchodzącą od grzbietu w miejscu nazwanym na jednej z czeskich map jako ‚zalany kamieniołom’ (50°38’12.0″N, 16°04’00.3″E).

W środku lasu na zboczu minąłem krzyż (50°38’37.8″N, 16°04’09.2″E), jakich wiele w tutejszych okolicach.

Przeciąłem niebieski szlak turystyczny – na poboczu drogi stoi przekrzywiony stary drogowskaz (50°38’55.5″N, 16°04’00.8″E).

Odsłonił się widok na całe pasmo Zaworów. Z polem chyba setek tysięcy kwitnących mleczy na pierwszym planie.

Poszedłem drogą na północ.

Dotarłem do asfaltu prowadzącego z Chełmska Śląskiego w kierunku Uniemyśla. Tutaj znowu przydrożny krzyż (50°38’41.0″N, 16°3’06.0″E), znowu pole kwitnących mleczy i tym razem Góry Krucze.

Mapa trasy:

źródło mapy: mapy.cz

Skomentuj

