Droga Jeleniów – Piaski

Droga leśna pomiędzy wsiami Jeleniów i Piaski. To przy niej stoi kamienny krzyż. Kilka kilometrów od krzyża w kierunku zachodnim przed wojną znajdowały się przy drodze dwa folwarki leśne „Heide” oraz „Busch”.

źródło mapy: własne

Przejeżdżałem tą drogą, nie spodziewałem się zobaczyć zbyt wiele w miejscach po owych folwarkach. Niemniej jednak, ciekawość zwyciężała i odbijałem te kilkadziesiąt metrów w bok od drogi:

 


Folwark „Heide”
(51°51’01.3″N 15°24’18.0″E)

Praktycznie jedynym śladem, po którym można się domyślać, że jakaś cywilizacja tu była jest… kwitnąca jabłoń pośrodku lasu. Absolutnie nic więcej dostrzec nie można. Być może jakieś resztki kryją się pośród zarośli ale wizja ‚kleszczowiska’ skutecznie mnie zniechęciła.


Folwark „Busch”
(51°50’47.0″N 15°22’56.6″E)

Po tym folwarku zachował się mały staw (gdzie przestraszyłem ptactwo nie spodziewające się wizyty ludzi w tej dziczy).

Wokól stawu można wypatrzeć kikuty ścian domostw.

Skomentuj

