Kamienne krzyże w Lubuskiem – Ochla

Najciemniej pod latarnią… czytam sobie w internecie o kamiennych krzyżach zwanych krzyżami pokutnymi bądź pojednania i dowiaduje się, że jeden z nich znajduje się kilka kilometrów od mojego domu 🙂 w miejscowości Ochla (51°52′45.5″N 15°27′57.8″E). No to wsiadam na rower i jadę zobaczyć.

Na krzyżu wyryta została data: 28.11.1604.  Krzyż znajduje się tuż obok schodów prowadzących do kościoła pw. Najświętszej Trójcy zbudowanego w pierwszej połowie XIV stulecia.

Zastanowiło mnie to, że kościół ten, znajdujący się kilkadziesiąt metrów od drogi mijałem już chyba dziesiątki razy i do dzisiaj nie byłem świadomy obecności koło niego ponad czterystuletniego kamiennego krzyża. Ciekawe co jeszcze w najbliższej okolicy zjeżdżonej na rowerze wzdłuż i wszerz mnie tak zaskoczy…

Skomentuj

