Gorajec

W drodze na najwyższe na Pojezierzu Łagowskim wzgórze Bukowiec, tuż pod końcowym podejściem na szczyt, na tablicy informacyjnej możemy przeczytać zachęcającą informacje o drugim wzgórzu leżącym ok 2 km dalej – wzgórzu Gorajec (52°23′31.7″N 15°17′43.5″E).

Opis ten podaje dwie błędne informacje. Po pierwsze czarny szlak prowadzi leśną drogą nieopodal Gorajca (nie przechodzi przez jego szczyt, przynajmniej nie zauważyłem żadnego oznakowania czarnego szlaku na nim). Aby dotrzeć na Gorajec należy odbić leśną droga, która w pewnym momencie się kończy i dalej podążać pod górę.

Dla tych, którzy tak jak ja chcą spróbować podjechać na Gorajec rowerem załączam poniżej mapkę z zaznaczonym na czerwono śladem mojej trasy (na czarno zaznaczyłem biegnący szlak). Miałem ‚ułatwione’ (w pewnym sensie) zadanie, gdyż na Gorajcu trwała zrywka drewna i mogłem aż pod szczyt skorzystać z zostawionych przez traktor śladów. Skoro traktor mógł podjechać to rower też 🙂

źródło mapy: geoportal.gov.pl

Jeśli chodzi o drugi błędny opis na tablicy (jak również na tabliczce na szczycie) to wysokość wzgórza Gorajec. Ma on w rzeczywistości 209m n.p.m.

źródło mapy: geoportal.gov.pl

Skomentuj

