Adršpašsko-teplické skály

Rok 2013 okazał się bardzo aktywnym w ilości zwiedzonych miejsc w Sudetach. Na pierwszą wędrówkę w roku 2014 postanowiłem sobie, że pojadę razem z żoną by pokazać urok Sudetow w …. no właśnie tu był dylemat co wybrać na dwudniową wycieczkę, co jej pokazać. Wybór spośród napotkanych przeze mnie miejsc jest już dość spory.

Postawiłem na Adršpašsko-teplické skály. I to była decyzja trafiona w dziesiątkę.

Trafiliśmy na dwa wiosenne (no bo jak inaczej nazwać +8 za oknem) styczniowe dni. Poza tym, przez kilka przedpołudniowych godzin ‚błądzenia’ wśród skalnego świata nie napotkaliśmy absolutnie nikogo, pojedyncze osoby pojawiły się dopiero popołudniem. Cisza i półmrok panujące między skałami, odgłos jedynie strumieni i własnych kroków, wręcz własnego oddechu – tego życzę każdemu kto zawita w to miejsce.

Zrobiliśmy z żoną setki zdjęć – nie oddają one jednak ogromu i piękna tego Skalnego Miasta, to trzeba zobaczyć na własne oczy.

3 thoughts on “Adršpašsko-teplické skály

  1. Słuszny wybór i pogoda przednia na wędrowanie.
    W poszukiwane śniegu osobiście udałbym się w Karkonosze…ale to pewnie dlatego, że ostatnio jakoś mnie tam ciągnie, najbardziej z Sudeckich pasm.
    A tym czasem planuję już (oczywiście z Żoną) kolejną wyprawę więc mam nadzieję, że ładna pogoda utrzyma się jeszcze trochę.
    A i gratuluję otwarcia nowego sezonu:)

    • Znaleziony śnieg był niejako ‚przy okazji’ głównego celu jakim było zwiedzenie Skalnego Miasta. Miałem okazję porównać pobyt w nim w szczycie sezonu i pobyt kiedy nikogo nie ma, różnica i wrażenia kolosalne (oczywiście na korzyść ciszy), po prostu odkryłem Skalne Miasto na całkowicie na nowo. Co ciekawe dodam, że przy wejściu w Adršpašské skály zapłaciłem za wstęp o 8 rano 🙂 Pani bileterka przez następne godziny musiała się pewnie trochę nudzić bo pierwszych napotkanych turystów minąłem koło 11.

      Dziękuję za gratulacje otwarcia sezonu 🙂 Życzę również udanych wypraw. Pozdrawiam.

  2. Tak, też wspominam tą atrakcję jako dość tłoczną.

    Ciekawe, że nasze Błędne Skały są zimą za darmo a tutaj w Teplicach nie ma zmiłuj się…

Skomentuj

