Pasterka

Karłów po ponad dwudziestoletniej przerwie mnie przeraził. Pamiętałem tę osadę z czasów kiedy oprócz ‚ośrodka’ WSP Zielona Góra (to były czasy…) praktycznie nic tu nie było. Dzisiaj wykafelkowana  droga na Szczeliniec, Park Dinozaurów, relkamy reklamy i jeszcze raz reklamy wszelkiej maści gastronomii, noclegów, płatnych parkingów. Karłów minąłem w tym roku dwukrotnie – w środku sezonu wcześnie rano oraz listopadowym popołudniem, czyli poza sezonem. W obu przypadkach było cicho i pusto, niemniej jednak skutek komercjalizacji tego miejsca definitywnie przekreśla Karłów u mnie.

Całe szczęście, że ostała się jeszcze Pasterka po drugiej stronie Szczelińca, ciągle jeszcze opierająca się postępującej komercjalizacji. Z naturalnym błotkiem na drodze, bez krzykliwych reklam. Niech taka będzie zawsze i o jeden dzień dłużej…

One thought on “Pasterka

  1. Pasterka, Muflony, Duszniki, Gory Stołowe… chyba mój najlepszy urlop jaki sobie przypominam. Miałem okazję sporo pozwiedzać w tej okolicy i chyba pora wrócić w Sudety bo jeszcze sporo zostało:)

Skomentuj

