Śnieżka

Byłem tu wiele razy. Pamiętam swoje pierwsze wejście z ojcem na Śnieżkę, kiedy miałem kilka lat. Będę pamiętał swoje nie wiem już które kolejne wejście tutaj 22 września 2013, jako wejście na ostatni z 62 szczytów Sudetów zwieńczający sukcesem Projekt-2013.
Byłem tak przejęty tym swoim osobiście wielkim osiągnięciem, że dopiero po powrocie do domu zdałem sobie sprawę patrząc na zdjęcia, że było to jedno z nielicznych pobytów na tym szczycie, kiedy jeszcze było na nim pusto i cicho.

Wierzchołek – czyli najwyższy punkt Sudetów: reper (50°44’09.5″N 15°44’22.9″E) znajdujący się kilka metrów od słupka granicznego IV/28 tuz przy ścianie kaplicy św. Wawrzyńca.

sniezka_reper

2 thoughts on “Śnieżka

  1. Na Śnieżkę wróciłem po paru latach, przyzwyczajony do wysokości 1602, trochę zdziwiony teraz na nowo-wydanych mapach jest już 1603. Doczytałem dopiero teraz, po powrocie:
    http://www.naszesudety.pl/?p=artykulyShow&iArtykul=10999#

    Ogólnie na Śnieżce reper wydawał się w takim nijakim punkcie. Tego nowego najwyższego punktu nie szukałem, ale pewnie przez niego przeszedłem. Moja uwaga ogólna: generalnie reper nie świadczy o tym gdzie jest wierzchołek – najwyższy punkt (choć zwykle tak jest). Wierzchołek jest po prostu w najwyższym punkcie.
    P.S. Gratuluję strony, wreszcie znalazłem kogoś czyje poglądy na temat wysokości są zbieżne z moimi. Większość ludzi nie zawraca sobie tym głowy, gdzie jest najwyższy punkt na szczycie, tylko gdzie jest jakaś pseudotabliczka, itp.
    P.S. Czy komentarze do starych postów są wskazane? Ciekawe czy dużo osób je czyta.
    Z pozdrowieniem dla Autora!

    • Dziękuje za miłe słowa. Komentarze, uwagi, sprostowania jak najbardziej wskazane 😉

      Co do najwyższych punktów, to prawda – reper nie zawsze jest w miejscu wierzchołka. Zdobywając szczyty w roku 2013, kiedy postawiłem sobie za cel ‚wierzchołek co do centymetra’ długie chwile studiowałem warstwice na różnych mapach topograficznych aby zlokalizować ten najwyższy punkt.góry. A późniejsza konfrontacja w praktyce szczególnie gdzie wierzchowina była ‚wypłaszczona’ dawała satysfakcję.

      Z drugiej strony reper jest często wyzwaniem aby go znaleźć 🙂 co jest poniekąd pewną zabawą samą w sobie. Czasy drewnianych wież triangulacyjnych stawianych nad reperami minęły bezpowrotnie. Na niektórych wierzchołkach widać jeszcze ślady tych wież. Mi takie odnajdywanie sprawiało niezłą frajdę.

      Pozdrawiam.

Skomentuj

