Královecký Špičák

Przymierzałem się w tym roku do tego najwyższego wzniesienia Gór Kruczych (881m n.p.m.) jak pies do jeża. Przez Kralovec u podnóża góry przejeżdżałem kilkakrotnie, za każdym razem po prostu brakowało czasu aby zatrzymać się i wejść na szczyt. Ostatnia taka przymiarka była w sierpniu, pogoda była idealna, no ale cóż z tego – dotarłem do podnóża góry zbyt późno.
Ale przynajmniej wtedy zobaczyłem co mnie czeka.

Przyjeżdżając we wrześniu przed południem w powyższe miejsce zastałem widok zupełnie inny – widoczność nie przekraczała 100 metrów.

No nic, wsiadłem na rower i mozolnie wspinałem się spiralną drogą na szczyt.

Wierzchołek (reper) znajduje się tuż obok drewnianej ławki (50°39’26.9″N 15°59’18.7″E).

Na szczycie ‚pas startowy’ dla paralotniarzy, w tym dniu prowadzący w głęboką mglisto-pochmurną otchłań.

Nie skorzystałem jednak z rampy 🙂 Czterokilometrowy dwudziestominutowy zjazd rowerem we mgle na śliskich kamieniach 350 metrów w dól dostarczył mi porównywalną dawkę adrenaliny.

Skomentuj

