Skalnik

Ten najwyższy szczyt Rudaw Janowickich jest rekordowy dla mnie jeśli chodzi o liczbę odwiedzin – w ciągu niecałych dwóch lat byłem tutaj z sześć lub siedem razy wchodząc z każdego możliwego kierunku. Ponieważ potrzebowałem (nie, złe słowo – lepiej napiszę „Ponieważ chciałem”) odwiedzić go w ramach mojego Projektu-2013, postanowiłem, że tym razem dokonam tego trochę inaczej i wjadę na niego na rowerze. Znam tę okolicę bardzo dobrze, więc wybrałem ‚najłatwiejszy’ wariant wjazdu na Skalnik – od Czarnowa przez Przełęcz pod Bobrzakiem początkowo czerwonym/żółtym szlakiem, następnie drogą szutrową do zielonego/niebieskiego szlaku i nim na szczyt. Tą drogą dało radę nie zsiadając z roweru 🙂

Za każdym razem kiedy tutaj jestem spotykam osoby, które mylą szczyt Skalnika z punktem widokowym na Ostrej Małej. Cierpliwie wtedy wyjaśniam, że wierzchołek Skalnik – 945m n.p.m. (50°48′30.7″N 15°54′1.3″E) jest o całe 10 metrów wyższy od Ostrej Małej i znajduje się ok. 500 metrów dalej idąc niebieskim szlakiem. Jest to reper oraz tuż obok betonowa podstawa z zardzewiałym kawałkiem bednarki prawdopodobnie pozostałość uziemienia.

Wierzchołek ten leży około 30 metrów w bok od miejsca na szlaku, gdzie na drzewie znajduje się tabliczka z napisem ‚Skalnik’

Wierzchołek nie jest zbyt urokliwy, więc zdecydowanie polecam powrót na Ostrą Małą i znalezienie czasu na delektowanie się widokami z niej. Tym razem urzekła mnie tam jarzębina, znak, że jesień już blisko.

Szkic mapy ze szlakami turystycznymi oraz umiejscowieniem Ostrej Małej oraz szczytu Skalnik:

źródło mapy: własne

2 thoughts on “Skalnik

    • Jarzębina opadnie, ale nadchodzą inne kolory w górach, szkoda tylko, że dni coraz krótsze. Mam nadzieję, że znajdziesz czas na gołoborze Skalnika, czekam na relację 🙂 Pozdrawiam.

Skomentuj

