Mlýnský vrch

Zawsze rozbrajają mnie wzniesienia, na które trzeba wejść wspinając się przez kilkaset metrów pod górę z nachyleniem sięgającym ponad 45% …

… po czym po dotarciu z językiem na wierzchu na grzbiet widzisz… pole.

Typowym takim przykładem wzgórza jest Mlýnský vrch 527m n.p.m., najwyższe czeskie wzniesienie Obniżenia Ścinawki; strome od północy, ‚płaskie’ od południa.

Patrząc na mape, wzgórze ma dwa wierzchołki:

żródło mapy: mapy.cz

– wyższy wierzchołek 527m n.p.m. (50°36’48.6″N, 16°18’22.8″E) znajduje się na skraju pola i lasu:

– niższy wierzchołek – reper 521m n.p.m. (50°36’45.5″N, 16°18’35.1″E) schowany jest kilkanaście metrów od pola w lesie:

Ze wzgórza rozciąga się sielankowy widok na pole z Broumovską kotliną w tle.

mlynsky_view

4 thoughts on “Mlýnský vrch

  1. Nieźle się nabłądziłem, i do końca nie jestem pewny że właściwy wierzchołek znalazłem . Ten z czerwoną tyczką na pewno , znalazłem drugi z czarną tyczką a ponadto wchodziłem na każdą górkę w promieniu kilku km i nie było żadnego napisu. doszedłem do gospodarstwa hodowlanego przez elektryczne pastwiska / kopnął mnie prąd w plecy bo miałem je mokre a prześlizgiwałem się pod drutami – horror.

    • to prawda – takie wierzchołki jak Mlynsky Vrch nie są opisane, i bez dobrej mapy może być ciężko. Jeśli chodzi o Czechy to polecam serwis ‚mapy.cz’ (a konkretnie jego część – mapy turystyczne), jest on również dostępny w całości (!) na urządzenia mobilne. Korzystałem z tych map w tym roku w praktyce i super się sprawdziły na szlakach jak również na ścieżkach nieznakowanych.

      • Na Polskich szlakach, jest parę niedokładności jeśli chodzi o przebieg szlaków, kolory, czy nawet obecność/nieobecność w rzeczywistości.

Skomentuj

