Velká Deštná

Natychmiastowa ‚ucieczka’ pod koniec dnia z Przełęczy Spalona po frustracji wejściem na szczyt Jagodna spowodowała, że na starcie wejścia na najwyższy szczyt Gór Orlickich uświadomiłem sobie, że zużyłem cały zapas wody. Późna pora oraz miejsce startu (Luisino udoli) wykluczały udanie się do najbliższego sklepu.

Z pomocą przyszedł serwis ‚mapy.cz’. Od pewnego czasu można z niego ściągnąć na urządzenia mobilne mapy turystyczne obejmujące całe Czechy. Na mapach tych oznaczone są m.in. miejsca ‚źródeł’ wody. Po sprawdzeniu okazało się, że jedno z miejsc, z których mogę nabrać wody jest tuż koło mnie, więc byłem uratowany. Polecam, rekomenduje, zachwalam itp. itd. serwis ‚mapy.cz’, korzystałem zresztą z niego od dawna ale możliwość posiadania całości tak dobrze zrobionych map ‚offline’ ze sobą – rewelacja.

Zastanawiałem się czy dotrę na wierzchołek Velká Deštná jeszcze za dnia. Udało się 🙂

I był to ostatni moment by jeszcze uchwycić na zdjęciach wieczorne chwile w gościnie u królowej Sudetów Środkowych.

Zejście było już typowo sportowe w towatrzystwie czołówki na głowie.

One thought on “Velká Deštná

  1. Byliśmy jakiś czas temu i stała tam jeszcze drewniana ambona, bo trudno to było nazwać wieżą. Jak widzimy nie ma już po niej śladu. Czas robi swoje.

Skomentuj

