Włodzicka Góra

Najwyższe wzniesienie Obniżenia Noworudzkiego – Włodzicką Górę (758m n.p.m.) zaplanowałem zdobyć po drodze na letnią weekendową eksplorację zachodniej części Ziemi Kłodzkiej (i nie tylko jak się później okazało). Wyjeżdżając popołudniem po pracy miałem nadzieję, że nie utknę ‚tradycyjnie’ w korkach w Wałbrzychu i zdążę dojechać do Świerków Dolnych i wejść na górę jeszcze za dnia.

Zaparkowałem koło stacji i właściwie biegiem ruszyłem pod górę – dotarłem na wierzchołek po niecałych 15 minutach. Sam się zdziwiłem, że tak szybko.

Na szczycie (50°37′32.3″N 16°26′01.3″E) znajduje się marna niestety pozostałość po wieży widokowej.

Ponieważ widoków ze szczytu nie ma żadnych, wiedziałem, że idąc chwilę dalej znajdę miejsce z krzyżem, które jest dobrym punktem widokowym. Zanim ruszyłem, na szczyt dotarł jeszcze rowerzysta. Przedstawiliśmy się i razem ruszyliśmy w kierunku krzyża (50°37′29.0″N 16°26′10.5″E). Rozpościerał się stamtąd widok na całą dolinę i Góry Sowie.

Z rowerzystą Sławkiem (serdecznie pozdrawiam, jeśli zaglądniesz na tego bloga!) miło pogawędziliśmy z dobre pół godziny, pewnie gadalibyśmy dłużej, gdyby nie zapadający zmrok. Ruszyliśmy więc każdy w swoją stronę. W drodze powrotnej do Świerków pożegnał mnie dodatkowo zachód słońca.

Skomentuj

