Wzgórze Ernesta

Górzno, albo inaczej Wzgórze Ernesta (50°50′36.29″N 16°23′58.04″E) zaintrygowało mnie tylko i wyłącznie dlatego, że przejeżdżałem obok drogą 35 a wzgórze to zostało zaliczone do Korony Sudetów Polskich.

Niemniej jednak, dokonałem tzw. „życiówki” jeśli chodzi o całkowity czas wejścia na szczyt i zejścia z niego – niecałe 4 minuty 🙂

we1we2we3

Zgadzam się z opinią znalezioną na innym blogu, że jeśli ktoś potrzebuje wyzwania do zdobycia tego wzgórza to tylko latem kiedy jest ono otoczone półtora metrowej wysokości rzepakiem. Inaczej faktycznie trzeba wymyślić coś w stylu wejścia na rękach, tyłem itp.

Widok ze szczytu Wzgórza Ernesta:

we_p

3 thoughts on “Wzgórze Ernesta

  1. Witam. Wybraliśmy się przed Wielkanocą w tym roku na krótką wycieczkę pod nazwą Świdnica i okoliczne pagórki. U nas na Kujawach rzepak do pół łydki a tutaj dookoła Ernesta ok. 120cm! Rozumiemy,że to główna trudność w zdobyciu tego pagórka na polu, kalosze niezbędne w tych okolicznościach i spodnie do przebrania szczególnie po deszczu. Mamy też w naszych ścieżkach po górkach nową nazwę – rzepakowanie. Niezła jazda! Pozdrawiamy i dziękujemy za nawigację. Bezbłędna!

    • Bardzo mi miło, pagórek ten darzę miłym wspomnieniem ilekroć przejeżdżam drogą nieopodal. Może dlatego, że był on pierwszym w Projekcie, który udało mi się zrealizować. ‚Atakowałem’ go jeszcze porą zimową, świadomy trudności ‚rzepakowania’ gdyby atak następował wiosną 🙂 Pozdrawiam.

Skomentuj

